Proposta cambio de nome de "Auditorio de Galicia" para "Auditorio Nacional da Galiza (ou Galicia)"
Proposta cambio de nome de "Auditorio de Galicia" para "Auditorio Nacional da Galiza (ou Galicia)"
Este asunto está sendo tratado dentro da COMISIÓN DE DEMOCRATIZACIÓN de ESPAZOS CULTURAIS:
https://www.loomio.org/d/Z0IK2gzY/comision-de-democratizacion-de-espazos-culturais
Luís Magarinhos Mon 20 Jul 2015 12:11PM
Ola, muito obrigado... Acabo de agregar a proposta de mudança do nome (uma vez que se vão modificar os estatutos) do "Auditorio da Galicia" para "Auditorio Nacional da Galiza / Galicia" (a escolha de Galicia ou Galiza pode ficar para um debate posterior caso for aprovada a proposta.)
Silvia Amor Faya Mon 20 Jul 2015 12:41PM
Concordo coa proposta, non vexo impedimento para non poder mudar o nome! Eu prefiro Auditorio Nacional da Galiza
Adiante!
Cachoupeiro Mon 20 Jul 2015 12:56PM
Auditório Nacional da Galiza. Sendo Compostela a capital do País, tem toda a lógica esse nome.
Luís Magarinhos Mon 20 Jul 2015 12:59PM
Coloco o resto de argumentação que nao entrou no texto original da proposta que aparece no lado direito desta página:
- Por um Auditorio Nacional da Galiza.
O Auditorio da Galicia, pertence ao Concelho de Santiago, hoje governado por Compostela Aberta, não assim a RFG gestionada polo Consorcio. O Auditorio de Galicia, exerce de "facto" como um Auditorio Nacional desde que foi inaugurado a finais da década de 1980. Essa era precisamente a sua função, exercer como o grande auditorio da Galiza que represente simbolicamente o País desde a sua capital, Santiago de Compostela. Este é de feito o único auditório do País que se define polo nome de “Galicia” pois outros auditorios como o de Vigo (Auditorio do Mar de Vigo), Ourense (Auditorio de Ourense), Corunha (Palacio de La Ópera) não incorporam o nome da Galiza na sua denominação, pois definem-se apenas como auditórios de ámbito local ligados às suas respectivas cidades.
A própria decoração das suas salas com o escudo da Galiza presidindo o cenário na sala principal remete-nos a esta ideia de grande auditorio do País.
Mas a existência de grandes auditórios, teatros e museus nacionais é uma cousa natural na Europa, que encontramos não só nas Nações-Estado consolidadas mas também em múltiplas Nações sem Estado com estatus político mais ou menos similar ao da Galiza.
Na Catalunha, por exemplo, podemos encontrar na sua capital, Barcelona o Teatre Nacional de Catalunya (TNC) conformado por um imponhente edicicio projectado no começo da década de 1990 polo arquiteto Ricardo Bofill. Também temos em Barcelona a Orquestra de Barcelona e Nacional da Catalunya que ocupa outro magnífico edifício na capital catalana. Mas Barcelona é também sede do MNAC (Museu Nacional D´Art de Catalunya) que preside o acesso principal ao Parque de Montjuic ou a própria Biblioteca Nacional de Catalunya com sede no bairro do Raval.
Mas podemos irnos agora a Escócia, outro exemplo de nação (ainda sem Estado) orgulhosa dessa condição.
Em Glasgow, a cidade mais importante da Escócia podemos encontrar o National Theatre of Scotland fundado no ano 2006. Mas também é importante mencionar a rede de Nationals Museums of Scotland distribuida por todo o País ou a National Library of Scotland com sede na capital do País: Edimburgo.
xron Tue 21 Jul 2015 8:22AM
Ao mellor conviña crear outro fío para desenvolver a conversa sobre a modificación do regulamento de estatutos do Auditorio, xa que agora neste fío estase promovendo a votación doutra proposta e pode resultar confuso, non vos parece?
Manuel Eirís Tue 21 Jul 2015 8:49AM
Eu tamén coido que é confuso falar de temas doutra índole aquí, millor noutro fío
Luís Magarinhos Tue 21 Jul 2015 9:57PM
A possível mudança de nome precisa duma modificação dos estatutos do auditório nesse aspecto. Não deixa de ser portanto mais uma modificação dos estatutos entre outras moitas que se podem fazer claro. Abri esse tema aqui porque entendo que todos os temas que se trataram na reunião desta comissão da passada Quinta dia 16 deveriam ser tratados aqui. PS: Indico que não controlo bem ainda o funcionamento do Loomio e pensei que se poderiam abrir diferentes fios abordando diferentes temas dentro desta página. Proponho que se deixe isto tal qual está e se abra um (ou varios) fios para tratar os outros assuntos.
Luís Magarinhos Tue 21 Jul 2015 10:17PM
Já criei um novo fio para abordar os outros assuntos da comisão deixando este tal qual está: https://www.loomio.org/d/Z0IK2gzY/comision-de-democratizacion-de-espazos-culturais
Noa Díaz Wed 22 Jul 2015 9:51AM
Eu creo que todos os exemplos que pos de Cataluña e de Escocia son entidades xestionadas por organismos superiores: o Scottish Government no caso de Escocia e a Generalitat no caso de Cataluña. No caso do Auditorio de Galicia, ainda que teña ese nome, estamos falando dun organismo e dun edificio de xestión municipal, creo que non é un debate que lle corresponda a Compostela Aberta nin ao concello de Santiago...
Por outro lado creo que hai que priorizar e, ainda que este é un tema que evidentemente se pode debatir, non me parece prioritario e creo que sería moi duro de roer,... paréceme máis práctico centrar todos os nosos esforzos no cambio dos estatutos e ver como cremos que é necesario que funcione o Organismo Autónomo Auditorio de Galicia.
Por suposto, non discuto a nacionalidade de Galicia e o de engadir a palabra "nacional" a determinadas entidades, organismos e edificios é algo co que estou dacordo pero creo que é unha carreira de fondo e un debate moito máis profundo a tratar a outra escala, máis alá do Auditorio de Galicia.
Horacio González Diéguez · Mon 20 Jul 2015 7:50AM
O xoves pasado constituíuse a comisión de DEMOCRATIZACIÓN DE ESPAZOS CULTURAIS do Grupo de Cultura de Santiago de Compostela e comezamos a elaborar catro documentos de traballo, que publicaremos en breve xunto coa acta da reunión. Vos invitamos a participar deste fío e a facer as vosas achegas. Un saúdo Horacio.